تعویض ۵۰۰ هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی جزئیات تازه‌ترین تغییر سن و شرط بازنشستگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) افتتاح نخستین سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر شبکه توزیع برق کشور در مشهد رئیس دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی تاکید کرد؛ لزوم رفع ابهام حقوق کارکنان شرکت های خدماتی سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نظارت بر واحدهای صنفی طلافروش در مشهد ادامه دارد ارسال فهرست سهام‌داران مشکوک در سقوط بورس، به دادسرا چرا قیمت زعفران کاهشی شد؟ | یک درخواست از بورس جریمه ۱.۲ میلیون‌تومانی برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز امشب؛ آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقساط مالیاتی اصناف بیش‌تر می‌شود نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ در تهران آغاز به کار کرد + معرفی بخش‌ها مهلت استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید شد + جزئیات علت فرار پول‌ها از بورس چیست؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا معامله شد ماجرای تعطیلی و پلمب طلافروشی‌های مشهد چه بود؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروش رفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان + فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟ اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بهترین زمان برای خرید گردوی باکیفیت چه موقع است؟ | گردو کیلویی چند؟ (۱۵ آذر ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۸۶۳۸
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
بهترین زمان برای خرید گردوی باکیفیت چه موقع است؟ | گردو کیلویی چند؟ (۱۵ آذر ۱۴۰۲)
در این مطلب به بررسی قیمت انواع گردو می‌پردازیم.

به گزارش شهرآرانیوز، "چه زمانی گردو بخریم، بهتر است؟" سوالی است که کم‌کم در اغلب خانواده‌های ایرانی مطرح می‌شود. خرید گردو در فصل مناسب اهمیت دارد، زیرا در این هنگام می‌توانید محصولی تازه و باکیفیت را خریداری کنید. همچنین ممکن است قیمت مغز گردو، گردوی سبز یا گردو با پوست چوبی نسبت به دیگر فصل‌ها مناسب‌تر باشد. البته کیفیت گردوی هر شهری با شهر دیگر فرق می‌کند.

شاید تعریف گردوی تویسرکان را شنیده باشید. شهر تویسرکان در استان همدان قرار دارد و به دلیل بالابودن کیفیت گردو این شهر علاقه‌مندان زیادی به خود جلب کرده است. اگر علاقه‌مند هستید به جای گردوی خارجی از بهترین گردوی جهان که کاملاً ایرانی است، استفاده کنید، با ما همراه باشید تا نحوه و زمان مناسب خرید آن را شرح دهیم.

مغز گردوی تویسرکان را کی بخرید؟

این روز‌ها خرید مغز گردویی که طعم خوبی داشته و تازه باشد، کار سختی است چراکه در صورت کهنه و مانده بودن، گردوی خریداری شده طعم تندی دارد و مجبور می‌شوید آن را دور بیندازید. پس توصیه می‌شود برای خرید مغز گردوی مرغوب و دسته اول در زمان مناسب اقدام به خرید کنید. حال این زمان مناسب چه فصلی است؟ گردو با پوست خشک را می‌توان از ۵ آبان خرید، اما خیلی‌ها طرفدار گردو با پوست سبز یا مغز گردو هستند. این محصولات را چه زمانی می‌توان خرید؟

خیلی‌ها گردو با پوست سبز دوست دارند!

اگر به گردو تازه با پوست سبز علاقه‌مند هستید، اما نمی‌دانید زمان مناسب خرید آن کی هست، باید بدانید از ۲۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه گردو‌های نوبرانه با پوست سبز به دست می‌آید. اما تشخیص گردو با پوست تویسرکان کمی سخت است و ممکن است به راحتی در بازار پیدا نشود؛ بنابراین بهتر است با ویژگی‌های گردوی تویسرکان آشنا شوید.

گردوی تویسرکان چه ویژگی‌هایی دارد؟

بیشتر افراد تصور می‌کنند هر چقدر گردو درشت‌تر و سفیدتر باشد، بهتر است. اما با مشاهده گردوی تویسرکان اصل کاملاً متوجه می‌شوند، چه گردویی بهترین است. اکثر اوقات گردوی تویسرکان تماماً سفید نیست و مقداری به رنگ کرم به نظر می‌رسد. پس گردو‌هایی که به صورت یک دست، یک اندازه و به رنگ سفید در بازار می‌بینید، گردو‌های خارجی است.

اگر قصد خرید گردو با پوست دارید، گردو‌هایی انتخاب کنید که شکستگی نداشته و لک یا فرورفتگی بر روی پوست آن‌ها مشاهده نشود. معمولاً گردو‌هایی که سنگین هستند، گزینه مناسبی برای خرید گردو تازه است.

قیمت گردوی تازه به چه نکاتی بستگی دارد؟

گردوی تازه مانند دیگر محصولات مصرفی به مسائل مختلفی مربوط می‌شود:

یکی از مواردی که بر قیمت گردو تازه تأثیر مستقیم می‌گذارد، کیفیت گردو است. از آنجا که کیفیت گردوی تویسرکان نسبت به گردو‌های خارجی بیشتر است، قیمت بالاتری دارد.

مسلماً قیمت مغز گردوی تازه از قیمت گردو با پوست بیشتر است چراکه برای مغز کردن گردو هزینه و وقت مشخصی صرف می‌شود. اما برای دریافت یک کیلوگرم مغز گردو از گردو‌های با پوست، باید حدود دو و نیم کیلوگرم گردو خریداری کنید. در واقع نصف وزن گردو با پوست را باید دور بیندازید.

مراحلی که گردو طی می‌کند تا به دست مشتری برسد بر روی قیمت آن تأثیر می‌گذارد، برای مثال، گردویی که در مسافت دور تولید و وارد کشور ما شود، مسلماً هزینه‌های جابه‌جایی قیمت مغز گردو را بالا می‌برد.

هزینه‌های مربوط به برداشت محصول و رسیدگی‌های لازم به روش‌های مختلف باعث بالا رفتن قیمت مغز گردو می‌شود.

گردوی تویسرکان به دلیل طمع بی‌نظیر و درصد بالای چربی مورد توجه همگان قرار گرفته است و از آنجا که با کیفیت‌ترین گردوی تولید شده در کشور است، خیلی اوقات به خارج از کشور صادر و درصد کمی از آن وارد بازار کشورمان می‌شود. حتی گاهی اوقات فروشندگان این محصول باارزش را با محصولات خارجی مخلوط می‌کنند و کیفیت آن را پایین می‌آورند؛ بنابراین احتمال اینکه بتوانید از بازار گردوی اصل تویسرکان را با قیمت مناسب خریداری کنید، کم است.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت مواد غذایی در بازار به سرویس "مواد غذایی" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه کنید.

بهترین زمان برای خرید گردوی باکیفیت چه موقع است؟ | گردو چند؟ (۱۵ آذر ۱۴۰۲)

منبع: اقتصادآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->